söndag 1 december 2013

Lucka #1

Hej hopp, nu är det december och dags för julkalender på bloggen! 2012 blev det ju inget alls vilket var astråkigt. I år blir det andra bullar, inte minst för att jag nyligen tillfrisknat från en ondskefull influensa och är  f e n o m e n a l t  tecknarsugen.

Årets tema blir teckningsutmaning. Inspirerad av flera kollegors kreativa utmaningar (som t ex Hedvig Häggman Sunds supercoola novemberprojekt Sketchavember) har jag surfat runt på olika sajter med förslag på utmaningar/uppgifter och samlat en lista. Från denna lista slumpar jag motiv att teckna och lägger upp här varje dag fram till julafton.

1 dec: ett par (kärlekspar eller vänner)
Jag har valt att göra en fanart på Craig Thompsons Good-Bye Chunky Rice, ett av mina favoritalbum. Bilden föreställer sköldpaddan Chunky och hans bästa vän, Dandel.



Ny bild imorgon. Ta-ta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.