tisdag 30 september 2008

Livet i fyrfärg

Det är mycket regn och höstlöv och ingefärste just nu. Något ska man ju fylla tillvaron med när Bokmässan är över.
Jag köpte alldeles för många böcker och seriealbum, men jag kunde inte låta bliii.
Och alla människor jag har träffat och snackat med...!
Det vart en himla trevlig helg, hörni. Vad kul att ni kom hit och förgyllde Göteborg lite grann.

Jag sålde en del Ink också. Dags att göra nytryck på #1, för nu är den slut. Tack alla ni som köpte och tack till Komika/Albumförlaget/Man av skugga som fann plats åt fansinet.

Jag har en bildönskan från Blaren att utföra. Den blir nog inte klar förrän nästa vecka; till helgen ska jag vara toastmaster på ett bröllop. Har inte toastat på ett antal år men känner ändå viss tillförsikt.

På regnpromenad idag iakttog jag gärdsmyg, rödhake, korp och räv. Allt inramat i lövverk i glödande gult, rött och orange. Önskade intensivt att jag hade tagit med mig akvarellkitet. Kanske får jag tillfälle att gå ut och måla om några dagar. Jag skulle behöva jobba lite i färg efter alla dagar med tusch, tusch, tusch.
Här är en gammal akvarellskiss. Det är gårdsutsikten från mitt studenthem i Vasastan. Mer än tio år sen, men när jag tittar på den minns jag exakt hur det var.


4 kommentarer:

  1. "Jag köpte alldeles för många böcker och seriealbum, men jag kunde inte låta bliii."

    Ja, vem gjorde inte det. De där 50 kilona extra var inte goa att tas med när mässan var slut och jag skulle ta mig hem till Nickan, som i sin oändliga godhet lät mig sova över hemma hos honom tills jag fick skjuts hem på måndagen. Nog var det en himla trevlig helg alltid.

    SvaraRadera
  2. Jag hade ju lite bättre förspänt eftersom jag lastade hem varje dags inköp direkt. Lyx!

    SvaraRadera
  3. Mäh! Jag missade ditt fansin. Jag missade Elin J:s konst i Hydras undflyende mystiska monter. Jag missade Lisa Medins fansin. Och jag VAR ju i Komikas monter ju helt länge ju! Jag var bara helt mässnipprig med tunnelseende!

    Köpte bara två böcker på hela mässan! Lis bok Det är inte så här det ska vara och Samtidigt från Kolik förlag. Får jag köpa Ink II?

    SvaraRadera
  4. *försäljarleende*
    Klart fröken Malin ska ha sig ett exemplar!
    Maila mig på rymdpromenad @ hotmail . com så fixar vi det vettu.

    Lisas fansin (åtminstone "Retroaktivität") finns på adlibris om jag inte minns fel.

    Jag var ju på mässan själv på lördagen, lite grann. Vi gick säkert om varann. Daumn!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.