tisdag 8 oktober 2013

Hej oktober

Hösten startar alltid med en rejäl fyrverkerismäll - Bokmässan. Den var en höjdare i år, många många intressanta snack, möten och återseenden. Fick även flera nya tillskott i monsterskissboken. :) Jag hade inte världens bästa uthållighet o lyckades förstås få en migränepisod, men alltså, mässan är som ett stort slagfält. Lite blessyrer får man räkna med.
Det var nån kolumnist på DN som skrev att mässan numera är ett slags kulturfestival, att den branschmässiga betydelsen börjar försvinna. Snacka för dig själv du, var min spontana reaktion. Inne på serieområdet och även kring barnboksmontrarna SJUDER det av nätverkande, diskussioner, dealande och idékläckande. Luften är så laddad att det sprakar. I love it!

Flinar upp mig i Aparts monter. Fotograf: Magnus Olsson

5 oktober deltog jag (o många andra) i utmaningen 24timmarserien. Jag fick jobba klart på övertid, återkommer om detta och lägger upp resultatet så fort det blir inscannat.

Also, ett knippe recensioner/rekommendationer av Ordningen upprätthålls alltid:
Simon säger
Litteraturmagazinet
Skitfin kultur
Bokoholist
Staffan på Staffars
...och trailern som Apart förlag lagt upp. Peace out!//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.