fredag 18 oktober 2013

Vid min gyllene svans, sid.1-7


Har till sist fått ändan ur och scannat in min 24timmarsserie! Den får ses som ett lyckat misslyckande... En lång bit in i arbetet insåg jag att manuset bara räckte till 22 sidor och inte skulle låta sig utökas så lätt. Jag lyckades inte heller bli färdig inom utsatt tid, utan hade en del tuschning kvar. Satte mig ner och tuschade klart ett par dagar senare och slutresultatet blev: 22 sidor på sammanlagt 30 timmar. Eftersom jag är rätt nöjd med storyn så hänger jag inte läpp. Vid min gyllene svans är en fabelserie precis som Tubagrisen (2011) och Alba & Tito (2012). Den fick ett oväntat fantasyinslag och en betydligt våldsammare upplösning än jag hade förväntat mig.
 Varsågoda, hoppas ni gillar't. (Som vanligt: klicka för större bild alt öpppna i nytt fönster.)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.