onsdag 6 februari 2008

Det är alltid som mörkast innan det blir kolsvart


Blir du uttråkad av fetischistiskt prat om ritmateriel? Scrolla neråt.

Jag var och fyllde på mina förråd med pennor och papper på INEX häromdagen. Det är ett ställe där jag först går runt och bara dreglar en stund innan jag börjar fylla korgen. Handlade för hiskeliga pengar - det fanns så mycket jag behövde! En ny inbunden skissbok, till exempel. Har man börjat använda sådana finns det ingen återvändo, ett vanligt sladdrigt block blir bara trasigt om man vill ta med sig det överallt. En ny stifthållare från Koh-i-noor blev det också, en sån där stabbig halvlång för 6mm-stift. Och så en jumboflaska Sumi-tusch; ett snorbilligt japanskt tusch som förvisso luktar otäckt och verkar vara rätt giftigt, men som är solklar vinnare i mitt empiriska test Vilket-Tusch-Fäster-Bäst-På-Tippex-Och-Dylikt. Användes ej med penslar man är rädd om.


Ännu ett smakprov från kaninsagan i min byrålåda:




Och så en puff. Jag kan inte nog rekommendera bloggen Right Some Good, där galleristen Kirsten Anderson visar sin favoritkonst. Där finns så många exempel på vrålsnygg, genial, pinfärsk konst att jag blir lite andfådd när jag tänker på det. I kid you not, kolla själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.