fredag 27 mars 2009

Var det nån som sa TECKNARBATTLE?

Efter sista träffen med Seriekonstkursen (Köpenhamn, Glyptoteket, redovisningar, Studio Gimle, inspiration, hygge) kom jag hem och insåg med ett skrik att det blott var några dagar kvar till Serieveckan. Okej, jag hade lite bättre framförhållning än så, men det var en del att stå i.
Men i måndags sparkade det igång och det är så mycket roligt folk i stan!
Gav nattlogi åt några vänner sön-tis; LisaM och ValentinS. Att diskutera stilinfluenser och gamla barndomsfavoriter över frukostbordet var mysigt. :) Tyvärr har de redan åkt tillbaka till östkusten.
Kom hem ikväll efter ett synnerligen lyckat serietecknarbattle på Café Hängmattan. Jag är så nöjd att jag nästan spricker. Stort tack till Johan Wanloo, Max Gustafson och Stef Gaines som förgyllde battlet med sina tecknarinsatser.
Ni som är i Göteborg med omnejd - Serieveckan pågår t.o.m lördag. Utställningen på Stadsbiblioteket innehåller en massa spännande bilder och seriesidor från kända och okända svenska serietecknare. Bland annat från mig. Gå och se!

Mitt i detta ståhej har jag dragit på mig en dunderförkylning och vilket inte bara medför attacknysningar och korpaktig heshet utan också en lätt distansering från omvärlden. Med blicken fäst i fjärran glömmer jag ta emot växeln, häller upp kaffe i juiceglaset och travar ut i trafiken som om röd och grön gubbe inte fanns. Och jag har svårt att fokusera på penseln när jag tuschar. Tra-la-la.

Jag har inte nån kul bild inscannad, så jag slänger in en skissdump från i somras. Fabeldjur är mitt favoritklotter:




Malin taggade mig på en meme som jag naturligtvis inte bangar. I originalet är åldersgränsen 31, men jag är jättegammal och fick därför dispens att välja en annan siffra. Ehum.

4 saker att göra innan jag blir 37 år:

1. Lära mig rita med vänster hand (varför ska den få slå dank?)
2. Klappa en varg.
3. Åka tåg till Istanbul.
4. Sjunga Carmina Burana med en sjukt stor konsertkör.


Tack och godnatt.

2 kommentarer:

  1. Härligt, både serier och utmaning i samma inlägg! Woooooh!
    Tåg till Istanbul, det var det värsta.

    SvaraRadera
  2. Jag älskar att resa med tåg. Allra helst skulle jag vilja göra en lång, snirklig tågresa genom central/östeuropa med slutstation Istanbul.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.